Onze school

De school is gevestigd in een prachtig nieuw pand dat is aangebouwd aan het oude gemeentehuis van Leens. U kunt er het makkelijkst komen via de ingang bij het zwembad. Er is een ruime parkeerplaats en voldoende plek om fietsen neer te zetten. De school is op loopafstand van de sporthal, het zwembad en de bibliotheek.

De groepen zitten als u de school binnenkomt aan de linkerkant: de groepen 1 t/m 4 beneden en de groepen 5 t/m 8 boven. Gaat u naar rechts dan vindt u de directie, de intern begeleiders, de peuterspeelzaal en de buitenschoolse opvang van Waddenkind.

Het gebouw voldoet aan de meest actuele eisen die gesteld worden aan verwarming, ventilatie en veiligheid.

En … rondom een deels groen schoolplein. Voldoende ruimte om te spelen, rennen, voetballen, tafeltennissen, ontdekken, fietsen (en vies worden, dus geen nieuwe kleren aan als het geregend heeft!).

SWS De Leenstertil is een van de scholen van het schoolbestuur Goud Onderwijs. Goud Onderwijs is ontstaan op 1 augustus 2023 na een fusie van het PC-bestuur VCPO Noord Groningen (waar SWS De Leenstertil onder viel) en het openbare schoolbestuur Lauwers en Eems. De contactgegevens van het schoolbestuur vindt u in de banner onderaan elke pagina.

In de tabbladen onder ‘Onze school’ geven we u een beeld van de belangrijkste kenmerken van onze school.