Onderwijs

Op 1 augustus 2020 is onze school ontstaan uit het samengaan van OBS Lydinge en CBS De Regenboog. Inmiddels zijn we drie schooljaren verder en zien we van beide scholen nog iets terug, maar zien we vooral de gezamenlijke manier van werken van SWS De Leenstertil.

Wat in ieder geval kenmerkend is voor onze school is:

• We werken volgens de methode Vreedzaam
  • We zetten ICT is om leerlingen op hun eigen niveau te laten oefenen
  • We besteden op verschillende manieren aandacht aan identiteit
  • We informeren en communiceren met ouders via het laagdrempelige Social Schools
  • We betrekken leerlingen bij hun eigen ontwikkeling door te werken met een portfolio en kindgesprekken
  • We werken in groep 1/2 volgens de leerlijnen en het digikeuzebord
  • We zetten in op taal en lezen door het gebruik van een methode die voortgezet technisch en begrijpend lezen combineert, het versterken van de samenwerking met de bibliotheek, het continueren van het werken met Bouw en vooral het stimuleren van zo veel mogelijk leesplezier!

Onder groepen is per groep beschreven wat kinderen daar leren.

Onder ontwikkelingen is beschreven wat we het afgelopen jaar hebben gedaan en wat het komende jaar op de agenda staat.